Wereldlichtjesdag

Ik brand elke dag eindeloos veel kaarsjes voor Félice.

Sinds Félice is overleden ben ik al een aantal keren verrast door een bijzondere dag ter nagedachtenis aan een dierbare die is overleden. Dagen waar ik nooit bij stil heb gestaan. Dagen waarvan ik me geen voorstelling kon maken dat ze ooit zo waardevol voor mij zouden zijn.

Afgelopen weken werd ik door vele lieve mensen om mij heen gewezen op Wereldlichtjesdag. Elke jaar op de tweede zondag in december is het Wereldlichtjesdag. Op deze dag denken we aan alle overleden kinderen en worden er om 19:00 uur over de hele wereld kaarsjes gebrand.

Sinds het overlijden van Félice brandt er zowel bij haar als bij ons altijd een kaarsje voor haar. Maar ook bij vele vrienden, bij de opa's en oma's en ooms en tantes van Félice. Vandaag kwamen van lieve mensen om ons heen de liefste berichtjes en foto's binnen van de vele lichtjes die voor voor onze Félice werden gebrand. We waren er ontroerd van. Zeker toen we deze foto kregen doorgestuurd. De zwaan in waxinelichtjes. Mooier kon het niet.

Bij ieder kaarsje wat wij de rest van ons leven zullen branden, denken wij aan Félice. Vandaag branden de kaarsjes bij ons thuis natuurlijk ook voor alle andere kleine kindjes.