Café de Zwaan Haarlem

Afgelopen zondag gingen Tim en ik voor het eerst sinds het overlijden van Félice weer samen naar een feestje. Een wel heel bijzonder feestje.

Jaren geleden werkten Tim en ik voor Bert en Sigrit in de Polobar en KV. Daar leerden wij elkaar ook kennen. Een heel ander leven hadden we destijds. We werkten in de kroeg en daar brachten we ook de meeste vrije tijd door. Een leven waar we ons nu geen voorstelling meer bij kunnen maken.

In februari kregen wij een berichtje van Bert en Sigrit. In maart zouden ze hun nieuwe zaak openen; Café de Zwaan Haarlem. Ze hadden het plan bedacht om tijdens de opening hun gasten te vragen een donatie te doen voor Stichting Félice. Dit in plaats van kado's. Een geweldig initiatief waar wij natuurlijk meteen enorm dankbaar voor waren.

Café de Zwaan is een gezellig café, waar iedereen zich thuis voelt. Ze serveren de hele dag heerlijke gerechten: van een malse kipsaté tot een dagverse soep. Daarnaast hebben ze een aantal mooie open wijnen geselecteerd en zijn er meer dan 40 biersoorten, zowel op tap als op fles. Voor Tim en mij sowieso een mooie nieuwe plek waar we graag naar toe zullen gaan.

In aanloop tot en tijdens de opening is er volop gedoneerd. Het resultaat is geweldig want dankzij Bert en Sigrit is er een prachtig bedrag van maar liefst € 615 opgehaald voor Stichting Félice.

Sinds afgelopen maandag zijn er vier aanvragen gedaan. Een bizarre week voor de stichting maar wat is het fijn dat we dankzij Bert en Sigrit en alle geweldige donateurs deze ouders kunnen helpen een verdrietig afscheid een beetje mooier te maken.

Hartelijk dank allemaal!