Doel van Stichting Félice

Ouders die hun kindje verloren hebben, worden ineens geconfronteerd met het organiseren van een afscheid. Iets waar je als ouder nooit over nagedacht zal hebben. De kosten die komen kijken bij een uitvaart zijn erg hoog. Vele jonge ouders hebben geen uitvaartverzekering of zijn niet in staat een uitvaart te betalen. En dat terwijl het op een mooie manier afscheid nemen enorm kan helpen in het rouwproces. Stichting Félice wil hierbij helpen en het mogelijk maken de verdrietige dag een beetje mooier te maken.

Alle kleine beetjes helpen en dus kan je een verzoek indienen zodat de Stichting je kan helpen om toch dat extraatje te kunnen realiseren voor het mooiste afscheid.

Klik hier voor alle mogelijkheden en dien een verzoek in.

Félice Ingrit Lize Zwaan

01/09/2017 - 08/09/2017

Het verhaal van Félice, geschreven door Juliette, de moeder van Félice.

Het leven van Félice

Lang hadden we op haar gewacht! Onze dochter, Félice Ingrit Lize Zwaan, werd op vrijdag 1 september 2017, ruim drie weken te vroeg, om 12:44 uur geboren in het Spaarne Gasthuis te Haarlem. Een gezonde en tevreden baby, die bovendien meteen ieders hart wist te stelen.

Het geluk was compleet toen we haar een dag later al mee naar huis mochten nemen. Wat genoten we van het simpelweg samenzijn, van haar geur en mooie vingertjes, van het ouders-zijn... Félice bleek een rustige, lieve baby die enorm genoot van knuffelen met papa en mama, die goed dronk en het zelfs geen probleem vond om in haar eigen wiegje te liggen. Vol verwondering en met grote ogen bekeek ze de wereld om zich heen en liet ze alle aandacht van trotse geliefden over zich heen komen. En huilen? Dat deed Félice niet. Ze was perfect!

Lees hier het hele verhaal over Félice

Het afscheid van Félice

Op donderdag 7 september 2017 hoorden we dat de artsen niets meer voor Félice konden doen. Ze had de strijd tegen hersenvliesontsteking verloren en we zouden afscheid van haar moeten gaan nemen. We brachten de nacht met Félice door. Het was de mooiste nacht uit ons leven.

Op vrijdag 8 september 2017 om 17:10 uur is Félice een engeltje geworden.

De storm die woedde op de dag van de begrafenis op 13 september 2017 ging liggen toen iedereen arriveerde bij de begraafplaats. De zonnestralen schenen over het kistje van Félice toen de kaarsjes werden aangestoken. Toen we aan het einde van de middag roze ballonnen voor Félice omhoog lieten, keken we op naar een strakblauwe hemel. Een adembenemend gezicht, een perfect einde van een prachtig afscheid, en een troostrijk begin van het leven zonder...

Lees hier het hele verhaal over het afscheid van Félice