Aanvraag Stichting Félice

Stichting Félice helpt ouders om het afscheid van hun kindje zo mooi mogelijk te maken door een bedrag tot 100 euro vergoeden voor mooie extraatjes gerelateerd aan de uitvaart

Daarnaast kunnen ouders altijd kiezen uit een houten diertje of naamslinger.

Neem een kijkje op onze pagina met tips om een beter beeld te krijgen van de mogelijkheden.

Vlinders om op te laten
Ballonnen
Bloemetjes
Kistje/mandje
Bubbels om te proosten op het leven
Gebakjes/chocolade
Fotograaf
Geluids- of videoopname
Kistje of mandje
Urntje

Is je kindje overleden, ben jij familie of bevriend met ouders die hun kindje net verloren zijn of begeleid jij ouders bij het vormgeven van een afscheid? Dan kunnen jullie een aanvraag indienen bij Stichting Félice. We nemen aanvragen binnen 24 uur in behandeling.

Verzoek indienen

Vul de gegevens van de ouders in wanneer je een aanvraag voor hen doet. Onderaan kan je nog een afwijkend afleveradres of extra notitie toevoegen.

Wij steken met bijzondere extraatjes ouders nog een hart onder de riem de eerste maanden na het overlijden. Bij het indienen van een aanvraag, ga je automatisch akkoord hiermee. Wil je liever geen attenties ontvangen, mail dan naar info@stichtingfelice.nl

Aanvullende voorwaarden

1. Vanwege de samenwerking met diverse partners, kan een aanvraag uitsluitend gedaan worden tot 3 maanden na het overlijden. Betreft het een aanvraag voor uitsluitend een houten diertje of naamslinger, dan kan de aanvraag gedaan worden tot 8 maanden na het overlijden.
  2. Aanvragen kunnen gedaan worden vanaf het moment van 20 weken zwangerschap tot de leeftijd van ongeveer 8 jaar.
  3. Bij een zwangerschapsduur onder de 20 weken kan Stichting Félice uitsluitend een naamslinger of houten diertje kado doen.
  4. Stichting Félice vergoedt (helium)ballonnen om zo een afscheidsdienst 'mooi' te maken. We zijn echter geen voorstander van het oplaten van ballonnen.
  5. Stichting Félice vergoed uitsluitend de extraatjes en dus geen standaardkosten zoals de kosten voor een grapje, crematorium of gedenkplekje. Stichting Félice vergoed wel urntjes.
  6. Stichting Félice vergoed uitsluitend de kosten die gemaakt moeten worden tussen het moment van overlijden en de uitvaart. Kosten die pas later gemaakt worden zoals een grafmonument, gedenkplekje thuis, tatoeages of sieraden worden niet vergoed.
  7. De Stichting kan uitsluitend helpen wanneer zij zelf de (financiële) middelen daarvoor voorhanden heeft.
  8. Facturen die ingediend worden, moeten duidelijk voorzien zijn van gegevens van de ouders. Ook moet uit de factuur naar voren komen dat het een uitvaartgerelateerde mogelijkheid betreft.
  9. Vele facturen bedragen een hoger bedrag dan de €100 die Stichting Félice kan uitkeren. Er zal dan een deel van de factuur vergoed worden. Ook dan hebben wij wel de (volledige factuur nodig).
  10. Bloemen kunnen wij gemakkelijk regelen. Belangrijk is dan wel dat de basiswensen in het aanvullende veld worden omschreven.
  11. Heb je iets moois uitgekozen en ligt het bedrag op maximaal de €100, dan kan je altijd je winkelwagen online met ons delen. Wij zullen dan zorgen voor de bestelling & betaling.
  12. Als Stichting vinden wij het fijn om vermelding te maken van hetgeen wij doen. Wanneer er een verzoek wordt ingediend, zal er dan ook een klein stukje worden geplaatst op de blog. Uiteraard kan dit zonder naam en beeldmateriaal. Vind je het mooi dat hier naam en beeld aan toegevoegd worden, dan ontvangt de Stichting graag een mail hierover.  Heb je liever dat we niets plaatsen, geen probleem. Laat het ons dan wel even weten.
  13. Klik hier voor de privacy policy.
  14. In het eerste jaar nadat een aanvraag is gedaan, sturen we de ouders op drie momenten een kleine attentie om ze een hart onder de riem te steken.